Sunday, November 16, 2014

FREE Lunch di Pullman, Putrajaya


Khairina 'Amalin dan Khaira 'Adlina

Pullman Hotels and Resorts, Putrajaya..
Pernah dengar x? Pernah Pergi? Saya pernahla pergi lunch di sana semasa sambutan hari guru pada tahun 2011..berbayar..tapi sejak jadi ahli Shaklee ni selalu kami berpeluang untuk lunch di hotel2 besar dan mahal tapi free of charge..Shaklee yang bayarkan..

Semalam, 16 Nov 2014 kami sekali lagi ke Pullman untuk satu majlis Master Coordinators Celebration Master Kam Maria & Mohd Firdaus. Majlis ni ditaja sepenuhnya oleh pihak Shaklee kepada ahlinya yang dah berjaya mencapai rank Master Coordinators. Shaklee memperuntukkan RM 50, 000 bagi setiap orang yang berjaya mencapai tahap Master untuk diraikan dalam majlis Master Celebration..Hanya pilih mana-mana hotel 5 bintang di Malaysia dan pihak Shaklee akan uruskan..Bestnya kejayaan kita diraikan oleh Shaklee, free of charge..



Pullman ni dekat je dengan rumah saya..dalam 5 minit dah sampai..Sampai je kat sana, anak-anaklah yang paling excited..berlari-lari..seronoknya dapat keluar rumah ye..

berlari berkejaran..seindah bunga di taman..
Majlis ni start jam 10 pagi hingga 1 tengahari..spend masa dengan famili..dapat dengar rahsia jutawan Shaklee...dapat makan lunch percuma..why not kan? rugi la kalau saya lepaskan peluang ni..
Mereka akan kongsikan bagaimana mereka mula dalam Shaklee dari zero to hero..dari bonus puluh2 ringgit je hingga ke 6 angka..kisah bagaimana mereka mula bisnes daripada bawah..daripada kosong..dengan sifat pemalu dan selesa makan gaji sebagai engineer..kini mereka WAHM (work at home mother) dan WAHD (work at home dad)..




dewan penuh..ramai kenalan datang meraikan kejayaan mereka..so saya duk kat tepi..anak-anak semua bebas bermain di dalam dewan..





saya sampai masa tu dah pukul 11..dah selesai beberapa ucapan aluan daripada Presiden Shaklee Malaysia dan Presidential Master serta beberapa kejutan buat master yang dirai..ada master parade di mana master yang dirai akan berarak masuk ke dewan menuju ke pentas..masa tu xdan ambil gambar sangat..terpegun punya pasal..hehe..



Antara master-master yang hadir..

Itu hanya beberapa master sahaja yang hadir..kalau semua hadir mesti x muat pentas tuh..tengoklah mereka..sangat low profile..tapi bonus mereka..5-6 angka sebulan..

Semasa saya mendengar ucapan Master Maria dan suaminya tentang rahsia kejayaan mereka..anak-anak bermain dengan gembiranya di dalam dewan tersebut..seronok melihat mereka ceria..ini antara keletah si comel yang sempat saya tangkap..

nak usha abang sebelah ni la..

yeay! misi berjaya..

sape nakal2 saya tiup wisel amaran ye..

mama saya ngah kusyuk dengar ucapan..ni la masanya geledah handbag mama..haha

saya paling suka test gigi saya buka penutup botol camni..nak test sape lagi kuat..

k, saya dan bangun ni..nak lawat kawasan dah ni,,

korang ni janganlah tegur saya..malu tau...

kita lawat kawasan sekitar dewan ni..

eh, ada pakwe tengok saya la..
 itulah antara beberapa ragam Adlina, anak kedua saya..dia suka sangat menegur orang lain..berbeza dengan si kakak yang agak pemalu..

Suatu hari nanti, kami pula akan menyusul menjadi Master. Doakan kami ye!


Master Coordinator-to-be

senyum sket..dan2 pulak akak baju pink ni nak lalu..


Selepas selesai majlis tersebut, kami ke dewan makan untuk makan tengah hari..hooray!

ni la dewan makan tu..

Cop! nak duduk meja ni ok
Ni antara pemandangan di bahagian tepi dewan makan..

sebelah kanan dewan makan

sebelah kiri dewan makan


Jom kita lunch...

mana makanan kami ni?

Wahh..syoknya lunch kat hotel ni kan..

Control2..mama nak ambik gambar..

Bismillah...ngap!

berapa agaknya kalori tart ni ye..hmmm..

Awak intai2 ni nak ke..kalau nak mintak je..jgn malu2 ye..

sambung makan..sedapnya tak terkata..

Ni gambar makcik saya..Cik Nora..
Sedapnya..

Last sekali mama saya pekena kopi sebelum balik..

Alhamdulillah kenyang..dapat kami lunch percuma hari ni..murah rezeki..rugi korang x join..

sesiapa yang x pernah menjejaki Pullman, nah sedikit view untuk tatapan korang..






Lelaki yang berkopiah ni master jugak tau..bonus 5-6 angka setiap bulan..tapi low profile je kan..belakang tu isteri dan anaknya..




Alhamdulillh diberi peluang untuk merai dan mendapat kisah penuh inspirasi daripada mereka yang telah berjaya. Next time majlis saya pula. Tunggu!


tq for reading =)


healthy nutriverse,
beauty is where health is..

No comments:

Post a Comment