Wednesday, November 5, 2014

OMEGA 3 WAJIB UNTUK ANAK-ANAK


APA ITU OMEGA 3?
APAKAH FAEDAHNYA KEPADA KESIHATAN ANAK-ANAK KITA? 

OMEGA-3

APAKAH ITU OMEGA 3?

Omega 3 adalah salah satu lemak 'baik' yang tergolong dalam kumpulan asid lemak tak tepu yang penting. Namun, badan kita tidak menghasilkan lemak baik ini secara semulajadi. Jadi bagaimana cara kita untuk mendapatkan omega 3 ini? Haa..Ia boleh diambil oleh makanan segar atau dari suplemen.

Omega 3 mempunyai ikatan karbon-karbon berkembar pada kedudukan n-3 iaitu pada hujung methyl dalam molekulnya. Sebab itulah ia digelar sebagai Omega 3..Omega 3 ini terdiri daripada 3 jenis asid lemak utama iaitu Eicosa Pentanoic Acid (EPA), Docosa Hexanoic Acid (DHA) dan Alpha Linolenic Acid (ALA).



Omega 3 sangat banyak manfaatnya kepada kita pada setiap peringkat umur. Entry kali ni berfokus kepada kanak-kanak dulu yer..

Ok, pernahkah anda lihat iklan dan label pada tin susu yang terdapat di pasaran yang tertulis perkataan DHA & EPA? Itu jelas menunjukkan susu tersebut mengandungi tambahan omega 3..dan harganya agak mahal berbanding susu biasa bukan? Pastinya kerana khasiat DHA & EPA yang sangat bagus untuk kesihatan.

Tahukah anda apa kelebihan pengambilan Omega 3 di kalangan anak-anak kita?

Omega 3 Vitamin Otak Anak saya

Ya, menurut learningfundamental.com.au, sebanyak 40% daripada pelajar yang mengambil Omega 3 menunjukkan peningkatan mendadak dalam pembelajaran, membaca, mengeja dan tingkah laku. Wow bukan?


Terlalu banyak kajian saintifik telah membuktikan kaitan yang amat kuat di antara omega 3 dengan kesihatan yang baik. Jadi sangatlah penting bagi kita untuk mengambil Omega 3 setiap hari. 

Kebaikan-kebaikan Omega 3 kepada kesihatan tubuh badan kita

DHA & EPA boleh didapati dalam minyak ikan. Tetapi, AWAS! ikan boleh mengumpul toksin laut seperti PCB (polychlorinated biphenyl - bahan industri yang sangat toksik) dan merkuri di dalam badan mereka menjadikan kepekatan toksinnya tinggi. 

Oleh itu kita harus berhati-hati memilih sumber Omega 3. Omega 3 yang dipilih mestilah dihasilkan oleh teknologi yang tinggi dan melalui saringan yang ketat bagi memastikan ia benar-benar bebas daripada sebarang bentuk pencemaran kimia. Piawaian antarabangsa begitu ketat dalam memantau tahap pencemaran yang terdapat di dalam suplimen Omega 3..Kerana teknologi inilah harga suplemen Omega 3 agak mahal sedikit..(kami ada cara untuk mendapatkan suplemen omega3 yang bagus dengan harga yang sangat jimat)

Justeru itu, anda perlu memilih sumber Omega 3 yang terbaik buat anda sekeluarga. Mengapa Shaklee Omega Guard menjadi sumber Omega 3 keluarga kami berbanding yang lain? 


Perbandingan kandungan Omega 3 dalam Shaklee Omega Guard dengan suplimen lain

Kenapa Shaklee Omega Guard menjadi pilihan kami?  Kerana...

- ia dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi tinggi. kaedah ultratulen adalah proses penyulingan proprietri 3 molekul untuk mengekstrak omega 3 ayng tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB

- ia diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk di perairan negara Jepun (sardin, mackerel, herring, anchovies). 

- tidak dihasilkan daripada hati minyak ikan yang mengandungi toksik

- ia 3 kali lebih tumpat daripada ketumpatan minyak hati ikan

- ia sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omege Guard lengkap dengan 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.

- ia membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA bagi 1 kapsul.

So, pilihan di tangan anda. pilihlah sumber omega 3 yang selamat dan berkualiti buat anda sekeluarga.

Jika anda berminat dengan Shaklee Omega Guard ini boleh hubungi kami di talian 019-5611106. Hanya RM136 sebotol. Hubungi kami untuk harga yang istimewa.

Berita baik sepanjang November ini...dengan pembelian 6 botol Omega Guard anda akan mendapat 1 botol secara PERCUMA!

manakala jika anda hanya membeli 2 botol sahaja, anda layak untuk mendapat diskaun sebanyak 5%. Jimat bukan? 

Harga Runtuh Omega Guard

berikut adalah beberapa testimoni Omega Guard..anda juga boleh google dengan lebih lanjut untuk dapatkan testimoni dengan lebih banyak lagi..

testimoni Omega Guard

testimoni Omega Guard

testimoni Omega Guard

tunggu apa lagi? orderlah sekarang...



Sumber rujukan: doknorm.blogspot.com, sitik.wordpress.com, shaklee golden lounge

healthynutriverse,
beauty is where health is...


No comments:

Post a Comment